Novi družinski član

SX4 predstavlja rezultat sodelovanja med Fiatom in Suzukijem, ki se je pričelo s podpisom pogodbe o kooperaciji v aprilu leta 2003. Kompaktni SUV je zasnovan na platformi novega swifta. Za zunanjo podobo obeh italo-japonskih dvojčkov je poskrbel oblikovalski mojster Giorgetto Giugiaro. Za razliko od Fiata, ki bo na voljo le v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, bodo pri Suzukiju ponudili kupcem tudi civilno verzijo z oznako 'Classic' ter sprednjim pogonom in bolj običajnim izgledom. V tem primeru se pod motornim pokrovom nahaja 1,5-litrski bencinski motor z 99 KM ter 133 Nm navora pri 4100 vrtljajih v minuti. Za približnih 14.500 evrov bodo nemški kupci prejeli avtomobil, ki doseže največjo hitrost 175 km/h in pospeši od 0-100 km/h v enajstih sekundah. Po navedbi proizvajalca se povprečna poraba goriva giblje v območju 6,8 litra na sto prevoženih kilometrov. Drugo izbiro v povezavi s sprednjim pogonom predstavlja 1,6-litrski bencinski agregat, ki ob voznikovem ukazu mobilizira '107-konjsko' zalogo moči ter 145 Nm navora pri 4000 vrtljajih v minuti. Tako motoriziran SX4 doseže 180 km/h in v povprečju popije okrog 6,8 litra goriva.

V primeru, ko se bo kupec odločil za cenovno manj ugodno in bolje opremljeno štirikolesno gnano izvedbo z 'off-road' izgledom, ki ji pri Suzukiju pravijo 'Urban Cross Car', bo za premikanje vozila z dolžino 4,10, širino 1,74 ter višino 1,60 metra skrbel 1,9-litrski agregat DDiS s 120 KM in 280 Nm navora pri 2000 vrtljajih. Z njim doseže 180 km/h in pospeši od 0-100 km/h v 10,5 sekunde. Povprečna poraba plinskega olja se giblje okrog 6,5 litra. Za pretikanje pri dizelskem motorju je zadolžen 6-stopenjski ročni menjalnik, bencinske izvedbe imajo 5-stopenjski ročni menjalnik. Za varnost skrbijo 4 serijske zračne blazine v povezavi s serijsko vgrajenimi sistemi ABS, EBD ter ESP. Za prenos moči do vseh koles pri izvedbi s štirikolesnim pogonom je odgovoren elektronsko nadzorovani štirikolesni pogon, ki ponuja tri različne programe prenosa moči. Na suhi podlagi lahko vozilo premikamo samo s pomočjo sprednjega pogona. Če se razmere spremenijo, ali se odpravimo na izlet v naravo, lahko zaradi variabilnega prenosa moči s pritiskom na gumb po potrebi prenesemo moč tudi na zadnji kolesni par. V težjih voznih in vremenskih razmerah, po brezpotjih, snegu in blatu, pa lahko zapremo še sredinski diferencial (razmerje prenosa moči med prednjim in zadnjim pogonom je 50:50). Za to izvedbo bodo nemški kupci odšteli okrog 21.000 evrov. Vozilo z medosno razdaljo 2,5 metra in najmanj 17-centimetrsko oddaljenostjo od vozne podlage je v primeru SUV-izvedbe postavljeno na 16-palčna lahka platišča s pnevmatikami dimenzij 205/60. V notranjosti ponuja prostor za pet potnikov ter 270 litrov prostora za tovor, ki lahko naraste na največ 1045 litrov. Po neuradnih napovedih ga bomo v Sloveniji videli že v mesecu maju. Slovenska prodajna cena izvedbe s štirikolesnim pogonom se bo po vsej verjetnosti gibala v območju od 4.000.000 SIT do 5.000.000 SIT.

tekst: Marko Miklavc
foto: Suzuki